Glada naglar

Datum 2009-11-10 Klockslag 02:21:10
Datum 2009-03-25



Chg Caribbean Watermelon, har jag visat tidigare. OPI The IT Color har jag också visat tidigare men det var länge sen nu. Jag vet inte om det är min pensel som har knasat sig eller om alla TIC penslar är så himla spretiga. Penselstråna pekar verkligen åt alla håll och kanter. Ett lager av TIC räcker inte då man får väldigt ojämnt med nagellack så det blev två lager. CW däremot räcker med ett lager även om det blir lite VNL.
Ni undrar säkert vad jag har gjort på tum och ringfingernaglarna. Det är något som på youtube kallas för watermarbling och är alltså inte min idé utan jag har bara låtit mig inspireras. Det man gör är att försiktigt droppa nagellack i ett glas med kallt vatten. När man har droppat en massa gånger med dem färgerna man vill ha kan man ta en tandpetare och dra mönster i nagellacket. När man fått till ett snyggt mönster doppar man nageln i vattnet och voila så har nagellacket fastnat på nageln (och på fingret så man får använda remover för att ta bort det).
Såhär kan det se ut:


Till nailarten har jag använt en nagellacket After Hours från Color Club och en dotting tool. Jag har dessutom satt fast några stjärnor och genomskinliga strasstenar, som jag vann.
Den här gången är jag riktigt nöjd med resultatet =D

Översta bilden och de två sista är tagna vid fönster utan blixt och de andra tre med blixt.


[Klickbara bilder]
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0