Tips - Långa naglar

Datum 2010-02-04 Klockslag 15:34:34
Jag får väldigt ofta frågor om hur jag håller mina naglar så långa och fina och folk vill ha tips hit och dit. Så därför tänkte jag skriva en liten lista med vad man kan göra.

1. Mycket sitter i generna
Har dina föräldrar starka fina naglar som växer bra så är chansen stor att du också får det.

2. Ta hand om dig själv
Mår du bra så mår dina naglar bra. Se till att äta ordentligt och varierande och drick mycket. Glöm inte motionen.

3. Ha alltid lackade naglar
Se alltid till att ha minst två lager nagellack på naglarna, ett underlack och ett överlack räcker gott och väl. De här två stärker och skyddar din egen nagel från påfrestningar och slitage.

4. Nagelolja
Oh my, vad nagelolja har hjälpt många. De flesta i Sverige har uttorkade naglar och då behöver man återfukta dem regelbundet. Och nagelolja är det du ska använda - matolja, olivolja m.m hjälper inte då de har för stora molekyler för att de ska tas upp av din nagel.

5. Smörj in händerna
Använd handkräm och smörj in händerna varje dag.

6. Diskhandskar
Använd handskar när du diskar för att inte torka ut händer och naglar.


Det var några lätta och vardagliga tips. Lite mer avancerad vård av naglar och händer kommer också läggas upp.
Faktan kommer från nagelforum.se och från flera nagelterapeuter i stockholm.
6 kommentarer
Postat av: sussiiiii

tumme upp :D

2010-02-08 @ 22:26:00
Postat av: Celina

Svar; Tack! Hoppas jag också! ;)



Åh vad kul! =D Blir jättenyfiken! Lova att visa så fort du har nåt klart! =)

2010-03-01 @ 19:42:52
URL: http://schlaijna.blogg.se/
Postat av: Celina

Svar; Tack! Hoppas jag också! ;)



Åh vad kul! =D Blir jättenyfiken! Lova att visa så fort du har nåt klart! =)

2010-03-01 @ 19:42:58
URL: http://schlaijna.blogg.se/
Postat av: The Twilight Series

Hejhej!

Vi är fyra tjejer som driver bloggen som handlar om Twilightserien!

Kika gärna in och lägg gärna till oss på bloglovin, men det är inget tvång!



Ha en fortsatt bra kväll!

Kram

TTS

2010-03-18 @ 20:36:07
URL: http://thetwilightseries.blogg.se/
Postat av: annah

hejhej :)

jag undrar om du vet hur man fixar nya kategorier på sin blogg ?

väldigt fin blogg :D



puss

2010-04-08 @ 14:20:23
URL: http://annahahmadih.blogg.se/
Postat av: Din E

Chenna tjejen! Hittade dig via dina gamla blogg och damn, du är grym! Gillar verkligen allt du gör inom nagelsvängen. Du har inte lust att kasta fram nån tutorial där du gör randiga naglar, så som ringfingernageln med rött och gult. Hur det går till vet jag, men HELT randigt vore ballt. Tack och have fun!

2010-04-08 @ 22:45:44
URL: http://www.baramellandigochmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0