Havsinspirerat

Datum 2009-11-10 Klockslag 02:20:29
Datum 2009-03-01



När jag målade det här var jag helt insnöad på havslandskap och lilla sjöjungfrun. Jag vet verkligen inte varför men jag satt och målade små havslandskap på allt för några veckor sen.
Jag började med ett lager av Chg White-Kwk-Silvr delvis för att täcka mina gula naglar men också för att det blir lite roligare än en naken nagel. Ovanpå det målade jag funky french med Chg Blue Sparrow. Och till sist något sjögräsliknande med Art Club lacken Aqua, Fine Silver Glitter och Midnight Blue.
Pek och ringfingernagel på vänster hand hade jag lyckats bryta på något sett så det fanns knappt någon tipp att måla så jag sket i det. Annars är jag väldigt nöjd, annorlunda och det passade min havsperiod.
Den första och sista bilden här nedanför är tagna i dagsljus, de andra med blixt.


[Klickbara bilder]
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0